sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Länkkäri"ratsastusta" ja Mortti-kissa

Heheheh tämä oli kyllä yksi parhaimmista viikonlopuista kokemäellä! Mukaan mahtui vaikka mitä tässä pieni tiivistetty kertomus siitä...

Perjantaina saavuimme Kokemäelle aika myöhään, sillä yllätys yllätys olimme myöhässä! Olimme kuitenkin jonkun aikaa ulkona ja suunnittelimme huomisen aikatauluja jne... Ei siis mitään järin ihmeellistä (:

Mutta Launtaina...Herättiin jo 9.00 ja kaikki persujutu, kun lähettiin ajaan 10.00 kohti Harjavaltaa ja Wallan tallia.http://wallantalli.net/ Se on siis länkkäriratsastukseen erikoistunut talli. Saavuttiin sinne ja pihalla vastaan tuli koira. 8-vuotias sekarotuinen, joka oli selvästi ollut tallilla ikänsä ;) Paikanpäällä pienen alkuhämmingin jälkeen haettiin tavarat karsinoiden eteen ja lähettiin hakeen hepat laitsalta. Mä sain valita otanko Hakan vai Nellan. Otin Nellan vaikka jäin kyllä jälkeenpäin miettimään oisko pitäny ottaa se Haka? Lotta meni noskulla ja Sari abilla. Kaikki oli suokkeja(?)

Hoidettiin hepat ja Nella oli tosi kiltti hoitaessa, harjaus sujui hyvin, vaikka iso polle olikin. Kaviot sain edestä otettua, mutta kun takakavioilla sohi niin hirmusesti pyysin Sarin avuksi ja se ne saikain otettua. Sitten satula ja suitset jotka oli lievästi sanottuna aivan ihmeelliset 0.0 kunnon länkkäri varusteet... Abilla oli upee uus satula :D No kun hepat oli pienen ihmettelyn jälkeen valmiina talutettiin ne kentälle ja sitten selkään ja piiitkä alku selostus (luento) mun ja Lotan hepat seiso nätisti,mutta Abi steppas välillä minne sattu. Sitten kun vihdoin (meinattiin) päästiin liikkeelle. Eli yksitellen risan saavin päältä, ensin Sari joka meni hyvin vaikka vähän krittiikkiä sai äänenkäytöstä, hahaa :) Lottakin suoriutui mallikkaasti selkään, ja sitten minä se sujui hyvin. Sitten piti lähteä yksitellen liikkeelle.

Abi lähti kun kanuunan suusta ja siinä meni jonkun aikaa kun meidän ope korjaili kaikkea mahollista. Sitten Lotta ja Nosku joka lähti ihan tottuneen nätisti, Lotta oli saanu myös kannukset. Mua varotettiin et Nella saattaa lähteä nopeesti, mutta enhän mä saanu sitä lähteen mihinkään mikä oli kuulemma hyvä merkki, äänellä vaan... Juu juu... Sitten kun se lähti liikkeelle niin ainut mikä sujui oli peruuttaminen, pysähdykset,käännökset,liikkeelle lähdöt ei mitään hajua! Sitten se teki jonkun radan ja oli aika hauskaa kun minä ja Sari ratsastaneet niin Sari siellä meni hepan kanssa minne sattu ja mä en päässyt hepan kanssa mihinkään seisottiin vaan keskellä kenttää ja minä naama punasena yritän saada äänellä liikkeelle. Ja kaikista hauskinta oli se, että Lotta meni tätä länkkäri rataa ihan taitavasti, vaikka ei paljoa ratsastanu olekkaan! Selässä ei saanut tehdä mitään ylimäärästä, niin kummallista. Kaikki oli niin päin vastoin mitä mä oon opetellu, ei me onneksi ratsastatte kun ehkä 20min ja sinä aikana mä sain aikaan peräti yhen pysäyksen,kaksi kertaa tuurill tolppien välistä ja peräti yhden käännöksen! Ja paljon peruutusta.

Mitään AHAA elämystä ei tullu kyllä. Pikemminkin enkö mä osaa mitään?? Mut joo kyllä me vannotettiin ettei enää ikinä ja onneksi kuva todisteita ei säilynyt ;) Onpahan tämäkin nt kokeiltu. Purettiin hepat, vietiin laitsalle ja maksettiin, tallilla oli neljä kissuukin!Ensi kerralla tavalliseen talliin (;

Sitten samana päivänä neljän maissa haettiin Mortti, uusi pikku kissu! Se on myös vähän mun, että en oo enään täysin lemmikitön! :D Se on niin super söpö, haettiin se yheltä naiselta Harjavallasta ja kaikki oli koko päivän AAAW,,, pikku kissu oli kyllä ihan peloissaan... Grillattiin vielä illalla.

Sunnutaina herätys kuuluu MIAU..juu sijaisemon rooli kutsuu. 7.30 hain pienen ja se nukku sylkyssä mä olin eilen aika paljon pikkusen kanssa ja se tunnistaa mun hajun, ja Lotankin sekä Sarin selvästi kun me ollaan sitä eniten hoivattu. Pikkunen pääsi käymään myös pihalla ja jouduttiin pakko ruokkimaan kun ei ollu ite syöny, maito mössö höntsää se syö, koska todettiin et on toi alle luovutusikänen niin pieni vielä. Mutta soturi, leikkii hetken ja sitten taas unten maille :') Tuli ikävä
kun lähettiin kotiin! Mutta eiköhän se mut muista! :) minä olin se pahis joka sinut väkisin ruokki ja
kuka sinua otti pois sohvan alta ja nukutti mahan päälle :D

Jippii! Tasan viikko niin keula kohti kannusta ;) Keskiviikkona aksa treenit ja makkarajälki tehdään joku kaunis päivä tällä viikolla kans ;) mulle tulee muuten Mortista ihan edesmenny Väinö kissa mieleen ;')






7 kommenttia:

  1. Awww... Munkin pitää kyllä käydä länkkäri ratsiiXD

    VastaaPoista
  2. En suosittele säkin oot ratsinu niin kauan enkkutyyliin et siit tuskin tulee mitään. Se on täysin erilaista,jopa varusteet on iha oudot! Ja ne
    kattoo kieroon askellajiratsastajia :P

    VastaaPoista
  3. No se ois just ihan uus mailma!! 0,0 Ja se on niin rentoa:3

    VastaaPoista
  4. Noo, se ei ole ehkä ihan sitä mitä sä luulet :) Rentoa se voi olla,mutta jos on opetellu ratsastaa toisella tapaa (enkkutyyliin) niin siihen on tosi vaikea päästä mukaan :-/ Noin mäkin luulin^ todellisuus on karu 0.0

    VastaaPoista
  5. Juu todellakin! Mut ei oo mitään askelaji vääntämist! :)

    VastaaPoista
  6. Nein... Se on enemmänkin noo pelkkää istumista. Eli joudut unohtaan kaikki oppimasi ja ainut mitä saat tehdä on istua. :D

    VastaaPoista
  7. Nii in eli uus koko mailma varsinkin kun on koko elämäns menny eri lail..

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)