sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Ratsastamassa Baldur-tallilla

Lähdettiin ajelemaan kohti Kodisjokea vasta klo:11.54, koska eihän siitä olisi kuin vajaa tunnin matka ja tallilla piti olla 13.00 Automatka tuntui silti ikuisuudelta, vaikka juttelinkin Millan kanssa talk:issa koko automatkan ja oltiinkin perillä jo 12.45 :) Meinasin soittaa Millalle, mutta siihen tuli Millan äiti, jonka omaksikin yllätyksekseni tunnistin heti ja sanoi, että kyllä se Milla tässä äskön oli ja niin Milla tulikin tallista ja näytti mihin voin jättää kamani. Siellä yläpuolella oli vähän niinku sellanen pieni yläkerta johon yksäreiden omistajat voi jättää kamansa, oli lämmitys ja kaikki! Ainut miinus siinä oli sinne menevät jyrkät portaat, vaikka kyllä niihin varmaan tottuis :) Milla esitteli tallin ja sen lähiympäristöä ja sitten haettiin Birk tarhasta. Minä pääsin portti puuhiin :D Kun Birk oli karsinassa valmiina laitettavaksi. Otettiin Rekku mulle ja laitettiin se siihen käytävälle. Sit harjattiin hepot ja Milla tuli oikein varmistamaan, kun sain urakan niin nopeasti valmiiksi, mutta totta se oli ettei se Rekku niin hirmu mutanen ollut, johtuisko loimista? Kaviot ruuna antoi ottaa oikein mallikkaasti ja päästiin nopeasti satulointi hommiin. Kun satula oli selässä suitsin Rekun ja se olikin valmis! Millakin sai Birkin valmiiksi ja ne komennettiin pihalle, kun sisään tuli lisää porukkaa. Me Rekun kanssa ooteltiin, että edelliset sai hevoset puretttua niin meidän ratsastusopemme Anu pääsisi meitä opettaan. Tovi siinä meni ja sain taluttaa Rekun kentälle kaartoon. Anu tarkisti ja korjasi virheet ja sitten ei muuta kun selkään. Rekku oli juuri sopivan kokoinen ja tuntui muutenkin mukavalta alla heti kättelyssä <3 Minulle kerrottiin Rekun hyvistä ja vähäisistä huonoista puolista. Ja kun Millakin oli selässä aloiteltiin kahdeksikolla joka sujui mun mielestä ihan ok. Anu korjaili vähän väliä mun asentoa, kun siinä on niin paljon mitä pitää muistaa niin väkisin pääsee osaunohtumaan. Osa tehtiin eritavalla, kun Soilella, mutta nyt osaan sitten ainakin kaksi tapaa! Päästiin kasin kierron jälkeen tölttiin ja sain taas muistutuksen siitä, että miksi rakastankaan niin paljon juuri issikoita. Kun Rekku teistailunsa jälkeen tajusi minun olevan tosissaan ja sain sen tölttiin niin JEP, tuo oli taas tuollainen taivaallinen askeltaja! Otettiin vähän laukkaakin ja se sujui ihan nice :) Mä olin puolesta tunninsta lähtien ollut ihan jäässä ja lopputunninsta, kun vielä otettiin kasia niin käännöksissä Rekku ei tainnut ottaa mua enään ihan tosissaan, kun sai tärisevät avut :))) No sitten lopeteltiin ja olin todella tyytyväinen tuntiin. Purin Rekun, vaikka siinä oli vähän ongelmia, kun oli ihan litimärät hanskat ja sormet ihan jäässä ja kun rupesin laittamaan loimea niin Anu tulikin ja sanoi, että mee laittaan jotain kuivaa päälle niin mä pistän Rekun loppuun, kiitos,kiitos! Vaihdoin kuivaa vaatetta ja vietiin Birk pois ja otettiin Upi autosta! Ihana pikku pumi <3 Upi teki tarpeensa ja mentiin leirimökkiin, jossa Milla näytti mitä ne jo osaa ja mä näytin pari mitä/miten niiden kannattaa harjotella. Mentiin mm.luoksepäästävyyttä joka sujui tosi hyvin! Odotusharjoituksia ja seuruuta. Lopuksi näytin vielä miten Upi kannattaa opettaa seisomaan ja se sujui todella mallikkaasti. Ensikuussa täytyy varmaan ottaa uusiksi! :3 Suosittelen tätä tallia lämpimästi kaikille!

http://www.tallibaldur.com/

HUOM! Rekun kuva löytyy kohdasta hevoset!^^

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi! :)