perjantai 23. elokuuta 2013

Agility möllit Nokia 23.8

HUOM! Rodon kertoma aksa treeni postaus on korvattu Rodon kertomana aksa kisa postauksena.

Istuttiin ton ärsyttävän kakaran kanssa navetan edessä, mut oli taas niinku sidottu kiinni enkä päässy mihkää. Yhtäkkiä kuulin tutun äänen ja kappas Jenna asteli mun auton takaa ja innostuin. Tämä tietää tekemistä! Innostukseni kuitenkin hieman laantui, kun toi tyhmä meinas syödä Jennan nenän. Mun maammakin asteli navetasta ja anto Jennalle, jonkua paperin. Sit lähetiin. Luulin toki,että mennään mun autolla-onhan se paras, mutta mentiinki Jennan autolla ja sitä ajo joku tuttu mies. Kyydissä istu myös se kiljuva pikku kakara ja lässyttävä nainen. Lähdettiin sit siitä Ahlmannin pihasta ja ajettiin aika kauan. Räksytin toki jokasen koiran minkä autossa seistessäni matkalla näin,vaikka Jenna ärähtelikin mulle. Luulis sen nyt tietävän kuinka tärkee imago mulle on.

Saavuttiin sitten johonkin metsän keskelle. Siellä oli jo pari autoa ja Jenna avasi takaluukun. Kävin nopeesti kusella lähi puskassa ja hyppäsin takasin autoon, mutta Jenna käski mut sieltä poies. Ne muut tyypit oli siinä vähän aikaan ja se kakara lääppi mua-hali ja paijas. Kun ne lähti mä pääsin metttään vapaaks. Juoksin ja hypin kaiken aikaan ja tottelevaisena erimerkki koirana tulin tottakai takaisin aina,kun Jenna vihelsi. Sillä ei ole varmaan väliä jos en ihan heti kuule tätä vihellystä? Lenkin jälkeen Jenna sito mut kiinni ja lähti sen paperilapun kanssa johonkin. Sieltä tullessaan se näytti aikas kalpealta. Tämän jälkeen sain vettä. Olikin hirveä jano ja join paljon. Pitkään me siinä odoteltiin ja tehtiin kaiken näköistä pientä hauskaa. Jenna ramppas kyllä vähän väliä kattomassa jotain ja jätti mut odottamaan.

Loppujen lopuksi Jenna lähti vähän pidemmäksi aikaa ja näin kun se juoksi radalla ilman mua?! Whaat? Ei tälläsestä oltu mitään sovittu.. No se tuli kohta takasin ja siirryttiin radan viereen. Siinä odotettiin sitten pitkään ja koko ajan piti tulla sivulle,seurata ja katsoa. Tai sitten vain maata, oisin paljon miellumin tuijotellu vaan muita. Niinku esimerkiksi sitä tyhmää Vinskiä joka yritti äristä MULLE! Mä aattelin ottaa siltä heti luulot poies, mutta sain korvatillikan, tyhmä Jenna. Kohta paikalle saapuikin ne kaikki samat, jotka oli autossa. Myös se pikku kakara... Se alko taas halia ja lääppiä mua, yök! Onneks se lyösi sit saman rotusta seuraa ja jätti mut hetkeks rauhaan. Toisin ku Jenna joka teki taas jotain tyhmiä harjotuksia mulle. Tän jälkeen mentiin aidoista sisään ja Jenna otti multa pannan poies. Kuulu vihellys ja Jenna pyys mut sivulle ja sano kai jotain. Sit se käveli esteen toiselle puolelle ja mä lähin menemään. Nyt mennään Jenna! Ensin hyppäsin esteen ja sitten kiipesin puomin ja taas hyppäsin ja kaksi putkea ja sitten Jenna huusi kovaa "Täällä" ja taputti käsiään. No sinne siis... Hyppäsin taas muutaman kerran ja ne samat kaksi peräkkäistä putkea, kunnes huuto "Täällä" kuului taas ja käsien taputus. Tällä kertaa kiipesin taas jyrkästi eli menin A:n. Tämän jälkeen oli yksi hyppy ja Jenna huitoi jotain ihan omiaan niinpä hyppäsin sen myös takaisin päin. Taas se sama A, jonka jälkeen putkeen ja kaksi viimestä hyppyä. Hirmusesti kehuja ja nami palkka. Sit mut pistettiin kiinni.

Juu, ne rupes heti valittaan kaikki keskenään jostain hylkäämisestä,kun kaikki oli taas niin mun vika! Jonkun ajan kuluttua ja muutaman lisäharjoituksen jälkeen tehtiin toi sama uudellen ja nyt kiersin nätisti esteen toiselta puolelta takaisin tullessa. Maaliin päästyämme vielä isommat kehut ja isompi nami palkka, totteleminen siis toimii ;) Jenna kehui kuinka sytyin radalla! Taas odoteltiin hirmu pitkään. Olin ihan väsy ja join taas paljon. Lopulta kuulin Jennan ja mun nimen. Mentiin jonkun kukan viereen ja Jennaa käteltiin ja onniteltiin. Sain rapsutuksen joltain mieheltä. Autossa kävi hirveä pulina ja kasa ylistys sanoja minulle. Myös herkkuja tuli! Oltiin sitten ilmeisesti parhaat? Vaikka kylähän mä sen nyt tiesin ja hirmu nopeitakin oltiin! Jossain kohtaa matkaa autoon hyppäs yks tuttu ja yks tuntematon tyttö. No eipä se mu hirmusesti kiinnostanu, en kyllä jaksanu ees machoilla muille kulkijoille. Tajusin yhtäkkiä ku auto pysähty et ollaan kotipihassa. Päätin saman tien,että en kyllä tule ulos autosta. Jenna oli kuitenkin niin maanitteleva, että tulin ja ovelle tulikin mamma ja tyhmä piski vastaan! Nekin kehui ja höpötti jotain Jennalle. Sitten mentiin kotiin ja mä olin ihan väsy!

Jenna:kaksi starttia. Eka oli HYL ja toinen NOLLA ja 33sec! Oltiin siis Max MÖL1

Valitettavasti ei palkinto pose kuvia, kun oli niin kiirus kotio ja videot tulee myöhemmin. (:




3 kommenttia:

  1. http://munblogi-koiraihminen.blogspot.fi/2013/08/kysely-on-paattynyt.html

    VastaaPoista
  2. Käykääs tsekkaamassa päivitetty teeman mukaiset postaukset^ ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)