torstai 26. maaliskuuta 2015

Ilkeät kommentit

Parista vastikään lukemastani postauksesta inspiroituneena vähän viihdettä kansalle; (kommentit on suoraan paloiteltu keskusteluista/askista/blogista/petsiestä jne.

"Kuinka vastuuton kasvattaja myy käyttöbortsun 14-vuotiaalle tytölle???"
 Niin no tota... veikkaan, että mä 14-vuotiaana oon paljon parempi koiran omistaja, kun moni aikuinen. Mulla on kuitenkin elämän tavat kunnossa, tulevaisuuden suunnitelmia, resurssit koiran pitoon ja vielä rahaakin. Lisäksi on karttunut jo jonkun verran tieto taito tässä matkan varrella...

"Vähänkö mä nauran, kun Appista tulee kunnon ongelmakoira"
Voin luvata, että et saa nauramisen aihetta. Mun motivaatio jo pelkästään näyttää kaikille epäilijöille on niin suuri, että teille ei kyllä tuu mitään nauramisen aihetta. Kerron kyllä avoimesti meidän "ongelmista" ja miten meillä sujuu, mutta se jos kirjoitan myös vikoja ei meinaa, että App oli kasa paskaa ja kadun että oon ottanut sen jne. kaikkea tämmöistä spekulointia, mitä käytte.

"Tajuuthan sä, että sulla ei oo varaa elättää Appia kun lähdet opiskelemaan... meneekö se sitten myyntiin vai?"
Mistä sä päättelit, että mulla ei olis sillon rahaa? En saa joo kelalta mitään rahaa mun vanhempien tulojen takia, mutta oon kyllä sopinut porukoiden kanssa jo alustavasti summaa, mitä kuukaudessa heiltä saan. Ja voin sanoa, että sillä summalla kyllä pärjää paremmin ku hyvin. Minä ja App.

"Et sä voi liikuttaa noin koiranpentua"
Tosiaan kävin Appin kanssa pyöräilemässä metsässä tuossa yks aamu vaihteeks ja siitä nousi sit hirvee haloo, kun kuvassa App oli vielä kiinni mun pyörän vieressä. Tästä kun on 200m sinne metsään, jonka App sitten ravaa pyörän vierellä. Mä kyllä pyrin liikuttamaan Appia monipuolisesti ja kehittävästi. Se on pennusta asti käynyt joka päivä metsässä juoksemassa vapaana ja siihen tulee sitten lisäksi/korvaavaksi nää kaikki muut. Uimaankin ollaan menossa. Mutta ehkä se on sit rikki ton metsäilyn takia :(

"Miten sä voit syöttää sille jotain Happy Doggia?!"
Kai se on vähän mun oma asia, mitä mä haluun sille syöttää? Se tykkää tosta ruoasta. Toi ruoka sisältää kaiken oleellisen. JA siinä on hyvä hinta-laatu suhde. Kaiken kukkuraksi se on mulle helposti saatavilla. Mutta App on nyt saanut iltaisin myös sika-nauta jauhelihaa, jotta tulee vähän lihaa luiden päälle, tän lisäksi lorauttelen sille Nutrolin pentua.

"Miksi sä koulutat sitä noin epäjohdonmukaisesti, eihän sillä selkeesti oo käsitystä mitä pitäis tehdä"
Tämä tuli siis siitä Lindan tekemästä videosta mulle. Voin vähän ylpeänä(kin) sanoa, että harva 5,5kk osaa noin paljon, kuin App. Ottaen vielä huomioon kuinka vähän me oikeasti treenataan.  Appia on hyvin helppo kouluttaa, koska se RAKASTAA tekemistä ja sillä on järjetön moottori ja miellyttämishalu. Jos mä olisin tosi epäjohdonmukainen se ei varmaan oppis mitään? Tai kaipa paska kouluttajakin voi saada koirasta hyvän ja toisin päin..? en tie...

"Mitä vittua... suunnittelet pennulle pentuja???"
Ei herra jestas... Tää oli yks parhaista. App on yksi potentiaalinen koira, josta voisin seuraavan koiran ottaa. Näillä lähtökohdilla ja tämän hetken tiedoilla siis. Musta siinä ei ole mitään väärää. Jos App olisi läpipaska jo tässä vaiheessa tuskin mä edes miettisin, että sitä voisi joskus mahdollisesti käyttää jalostukseen? Mä en tajua, miks tää oli joillekkin niin iso asia. Kyllä mä olen tietoinen kaikista terveystutkimuksista ja siitä kuinka sen luonne vielä muuttuu. Ihme tiukkapipoilua.

JA VIIMEISEKSI PARAASSSS....

"Mä ilmoitin eläinsuojeluun siitä, että sä pahoinpitelet sun koiraas. Sen näyttää niin onnettomalta"
No words...

36 kommenttia:

  1. Ei ihan oikeesti, aamun piristys tuli kun tätä luki :D Se mitä petsiestä oon teiän juttuja lukenut, niin ihan hyvin teillä menee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aamun piristyksest tää oli meinattukin, hyvä että onnistuin! :) Kiitos!

      Poista
  2. jollakin on niin tylsä elämä, ett jokaisesta "virheestäs" nostetaan tommone mellakka :D

    VastaaPoista
  3. Älä muiden kommenteista välitä. Ne on vaan kateellisia tai muuten vaa niillä ei oo omaa elämää vaan kyttää sun tekemisiä. Mitä oon nyt vähän siun ja koiras yhteistyötä.seurannu ni hyvinhä teillä mennee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän on totuttu ja koiramaailmassa vähän elinehto tottua :) Kiitämme!

      Poista
  4. "oon paljon parempi koiran omistaja" jne. mua jo lähtökohtasesti ärsyttää tuollainen ylimielinen asenne, että sinänsä en ihmettele, jos saatkin vähän kommenttia tekemisistäs. Ja ei App ainakaa videoiden perusteella osaa mitenkää superisti enemmän, ku muidenkaan pennut :D En tiedä kenen pentuvideoita katselet, mutta kyllä moni joka harrastuskoiran hankkii, tekee vahvat pohjat jo nuorelle koiralle. Alle puolivuotiaalta nyt ei voi mitään superia osaamista vaatia, vaan se koira saa vielä paljon apuja ja tukea, ihan siks että se aikusena osaa hommat vahvasti.

    Kieltämättä asiattomia ja turhanpäiväisiä kommentteja, mutta huomiotahan haluavat ja sitä näköjään saivatkin yhden postauksen verran. Ei muuta, mut tuo asenne häiritsee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosissaan vastaukset on tarkotuksella vähän provosoivia ja kärkkäitä. (Jotta just joku sais aihetta naputtaa siitä heh..) Asenteeseen en ota sen enempää kantaa, kun että kirjottelen edelleen ihan omana ittenäni ja jos mun luonne on jollekkin kompastuskivi niin eihän kukaan näitä pakota lukemaan :D En oo semmonen "emmä ny tiiä... en osaa sanoa... mitäköhän tässä... eikai kukaan suutu" bloggaaja, semmosia kyllä löytyy jos tykkää itse semmoisesta. Ei yksin sulle Jenny. :)

      Poista
    2. "Ja ei App ainakaa videoiden perusteella osaa mitenkää superisti enemmän, ku muidenkaan pennut :D En tiedä kenen pentuvideoita katselet, mutta kyllä moni joka harrastuskoiran hankkii, tekee vahvat pohjat jo nuorelle koiralle. Alle puolivuotiaalta nyt ei voi mitään superia osaamista vaatia"
      Aamen.

      Poista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä, tollanen ylimielinen asenne on oikeesti aika tympeetä. Ei herätä oikeen mielenkiintoa, kun tulee jo alusta asti sen tyylistä tekstiä että koirani osaa enemmän kuin muut tän ikäset ja vanhemmat, ollaan niin parhaita. Lisäksi, mitä oikeen "treenaat" pennun kanssa? Se on vielä aikamoinen pentu ja eikö kaiken pitäis tapahtua leikin varjolla?

      Näitä nyt aina tulee tälläsiä paskoja kommentteja. Mutta kuka muu tulis huuteleen jotain paskaa toisen blogiin imettömänä, kuin ilman että hän on kateellinen? Niimpä.. Huomioherukoita.

      Poista
    2. Sillon ku me treenataan haen vireen, jossa sen on helpoin keskittyä ja jossa se oppii parhaiten. Leikki on palkka, mikä seuraa oikeasta mielentilasta kera oikean toiminnon. :) Se ei tarkoita, ettäkö Appilla olisi kurjaa vaan se tarkoittaa sitä että kun asiaa tehdään se tehdään kunnolla eikä vaan heiluta ja hilluta lelua kärkkyen. Appilta voi vaatia tätä ja se toimii ilmiömäisesti, kaikki pennut/koirat eivät varmasti. Lyön vetoa, että tätä ei nyt ymmäretä... en määkään varmaan näin huonolla selityksellä, mutta njäh.. :D

      Poista
    3. Aika hassua sanoa että voit vaatia koiralta jotain liikettä kun autat sitä videollakin paljon sekä muutenkin liikkeet on ihan perus harrastavan pennun tasolla ja mun mielesti helppoja liikkeitäkin. Mutta mä tajuan, se on PENTU mutta turha siitä vääntää mitään ilmiömäistä :D

      PS. Kannattaa jo alkuun puuttua siihen että leikki meinaa teidän keskeistä puuhaa eikä omimista, kannattaa käyttää liinaa ja vaatia koiraa haastamaan sut.

      Poista
    4. Mä en ikinä tee päätelmiä toisten tekemisestä videoiden perusteella. En edes yhden yhteisen treenikerran perusteella monesta syystä. Sä oot vetässy tän leikki asian yhden videon yhdeltä kohdalta. Voin sanoa, että tehdään paljon kahden lelun leikkiä ja toi haastaa mua mielellään. Mielesi rahoittamiseksi ollaan menossa myös Juuso Korhosen leikkikouluun alku kuusta :)

      Poista
  6. Yhdyn myös tohon ylimieliseen asenteeseen, sut jenna ku tunnen nii tiiän et satut vaa olemaan sellainen. Eihän sille sinänsä voi mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. shhh älä paljasta noille :D

      Poista
    2. Voi sille. Opettele vähän nöyryyttä, äläkä vedä tota iänikuista "tää on mun luonne". Sananvapaus ei oikeuta haukkumaan miten sattuu, luonne ei oikeuta olemaan kusipää.

      Poista
    3. Ketäs mä nyt oon haukkunu? :D Ai sun takiis vai? En koe tarvetta nöyristellä tuntenattomia ihmisiä netissä :) Sen sijaan arvostan ja kunniotan monia ihmisiä ihan in real life.

      Poista
    4. En sinua tunne joten en sano juuta enkä jaata mitä tulee koiraasi ja sen koulutukseen taikka koiranomistajuuteen ym, mutta kyllä sun kommenteista välillä saa ylimielisen kuvan.
      Nöyryys ja nöyristely on eri asioita.

      Poista
    5. Milja sen jo sanoikin. Nöyryys ja nöyristely on eri asia. Musta on vähän hassu miten sä viitsit käyttäytyä omalla nimelläs noin idioottimaisesti ja ylimielisesti, nykyään monet työnantajat googlettelee työnhakijoidensa nimillä. Vaikka sun piski osais mitä, ei yhden pennun kouluttaminen tee susta mitään gurua.

      Ja jos et oo ennen kuullut sanottavan että sananvapaus ei oikeuta haukkumaan miten sattuu, se ei varsinaisesti liittynyt sinuun vaan jälkimmäinen samanlainen lausahdus. Ja hei, emmä nyt oo ilkee, mä oon vaan suorasananen ja se on mun luonne!11!!!

      Poista
    6. No mä en vaan ole nöyrä. Joissain tilanteissa siitä on hyötyä joissain ei, mutta kyllä mä tarvittaessa osaan nöyräkin olla... perus suomalainen meininki et itseään ei saa kehua tai on heti ylimielinen ja itsekeskeinen ja mitä vielä :D mutta ihan ohjeeksi... Jos mun tekstit saa susta irti tommosta tekstiä niin kannattaako näitä mun tekstejä oikeesti lukea? Mä oon harkinnu pistäväni tän blogin yksityiseks ku aina löytyy se joku takertuja tänne nillittämään. Ja sit mun pitäis niellä tää kaikki hymyillen tai en kestä kritiikkiä :")

      Poista
    7. Sun elämä on aika mustavalkoista. Sun vaihtoehdot on nöyristely ja ylimielisyys, siinä välissä on aika paljonkin kaikkea. Normaali tyytyväisyys omiin tekoihin ja omien taitojen tunteminen on ok, itsekin tiedän missä oon hyvä ja missä en, mutta en koe tarpeelliseks huudella joka puolella erinomaisuuttani.
      Ja yhyhy, en oo missään vaiheessa puhunu sun kritiikin vastaanottokyvystä mitään, mutta nyt kun mainitsit ni taitaa siinä jotain vikaa olla. ":D"

      Poista
    8. "Aika huono ottamaan vastaan palautetta" "Miten sä kuvittelet et sä voit ikinä kehittyä, ku et kestä kritiikkiä?"

      Tossa pari otetta sun aikaisemmista kommenteista :)

      Jännä, että sä voit suoralta kädeltä mua tuntematta todeta noin, vaikka oikeessahan sä olet. Myös trikkiä mahtuu väliin kuitenkin ;)

      Poista
    9. Ainiin ku sä olit tää joka ei kyenny ottamaan mitään kritiikkiä vastaan ja auko päätään ihan miten sattu, vielä parempi :D
      Ja ei, en mä ole väittäynt tuntevani sua, sä vaan käyttäydyt niinku käyttäydyt ja ihan sen perusteella :)
      Ja jooooo voit olla in real life ihan mitä olet, mutta se että käyttäydyt netissä ku paraskin kusipää oli nyt ihan se pointti!

      Poista
  7. "Mitä vittua... suunnittelet pennulle pentuja???" Tästä tuli mieleen, että aika moni kasvattaja, joka sijoittaa pentueesta nartun tai uroksen on yhtä hullu. ;)

    Tuohon, että lähtee opiskelemaan ja kuinka elättää koiran niin tiedän monia, jotka on asuneet opiskelija-asunnoissa ja käyneet töissä, että on rahaa hoitaa koira ja harrastaa.

    "Vähänkö mä nauran, kun Appista tulee kunnon ongelmakoira" Suurin osa ongelmakoirien omistajista on aikuisia ja suurinosa niistä bortsuista on kotikoirina, joilla on puutteellinen peruskoulutus. Ja osa on harrastustoiminnassa, mutta koira voi olla vaikeampi luonteeltaan. Eikä sitä tiedä, jos joskus sattuu joku trauma, jonka jälkeen tulee ongelmakäytöstä. Mulle saa ainakin nauraa vaikka vedet silmissä, ei se musta huonompaa omistajaa tee. Mutta se vaihe on käyty jo läpi ;)

    Tuo, että oma pentu osaa enemmän kuin muiden niin vaikea ihmisten on vertailla, kun ei tiedä mihin vertaat. Ikään, rotuun, yleensäkin kaikkiin koiriin jne. Siihenkin turha takertua muiden niin vakavasti, että väitätkö, että mun koira on tyhmempi. :D

    Kouluttajia on erilaisia, joku sheippaa 100% tekemisestä. Itse oon käynyt monien huippujen koulutuksissa tokossa ja kyllä sielläkin käytetään houkuttelua, kosketusalustaa, lelua yms apuna ja harvempi sheippaa puhtaasti. Jokainen saa tehdä oman valintansa kuinka koiransa opettaa. On monta tietä Roomaan. Sheipaten voi kouluttaa tokovalion kuin menetelmiä yhdistellen.

    Tuntuu myös että kirjoittajan nuoren iän takia tulee enemmän noita anonyymien kommentteja, varmaan ne on kateellisia samanikäisiä, joiden ainut nautinto tulee syyllistämällä toisia. On se säälittävää, ettei osaa tuntea ilon tunnetta toisen takia tai jos pitää aina lukea blogia siinä mielessä, jos siellä olis joku juttu mihin takertua. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu varmaan ihan sekopäitä ;)
      Eikä tossa opiskelu asiassa oikeasti mitään ongelmaa ole. Asiaa on mietittyä kauan ennen koiran ottoa. Joo toi ongelmakoira oli oikeen et toivotaan koirasta tulevan ongelma... sit kutsutaan itseä käsisydämellä koiraihmiseks :D mä vertasin mun tuntemiin saman ikäisiin/saman ikäisenä olleisiin bortsusiin, mutta se kohta oli muutenkin tahallaan provosoiva :) Paljoltihan se on omistajastakin kiinni.

      Annetaan kaikkien kukkien kukoistaa myös koulutuksessa kuhan kukaan ny ei koiransa satuta! :)

      Se on mustakin tosi harmillista ja oikeestaan aika surullisen säälittävää. :( Toivon kovasti näiden ihmisten saavan jotain täytettä elämälleen.

      Poista
  8. Vika on mainio! :D ou gaad kuolen nauruun täällä
    Ps. Pusut apille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voit kuvitella mun ilmeen ku näin sen ;) App kiittää Milss tätiä<3

      Poista
  9. Kateellisten panettelua😁 Tsemppiä treeneihin ja päivittele samaan tahtiin vaan😀

    VastaaPoista
  10. Jestas sentään, kun joillain ihmisillä taitaa olla tylsä elämä, kun pitää kaikesta tulla inisemään... Mä haluun tietää, mikä tekee käyttöbortsusta niin ylimaallisen, ettei sellaista voi fiksulle 14-vuotiaalle hankkia..? Tähän mennessä on ainakin näyttää siltä, että pärjäätte Appin kanssa paremmin kuin hyvin, eli kasvattaja on tainnut ihan oikealle omistajalle koiran myydä. ;) En jaksa uskoa, että Appista tulee myöskään ”suuri ongelmakoira”, kun olet jaksanut siihen heti panostaa kunnolla ja perehtynyt oman bc:n tarpeisiin jo vuosia sitten. Jos ihmisiä silti naurattaa, niin anna nauraa, koska nauruhan pidentää ikää. :D

    Tuosta opiskelujutusta, niin mulla on tulossa mukaan opiskelemaan Appia ainakin puolet isompi koira ja sille vielä kaveri, ja kyllä minäkin ne rahat aion jostain kaivaa, vaikka mikä olis. Että etköhän sä ihan hyvin selviä, eikä se edes ole ulkopuolisten ongelma. ;)

    Nykyinen koiranruokahössötys menee oikeasti yli, sillä ei sen ruoan tarvitse olla sitä kalleinta, mitä löytyy. Mitä nyt tuota Happy Dogin tuoteselostetta katselin, niin hyvältä vaikuttaa. Jos koira sitä iloisena syö, näyttää ja vaikuttaa terveeltä, niin antaa mennä vaan! Oma laumani ei todellakaan syö kauppojen kalleinta ruokaa, vaan ruokaa, jonka hinta-laatusuhde on kohdillaan, joka sisältää tarvittavat ravintoaineet ja joka selkeästi koirilleni sopii. Edellinen ruoka jouduttiin juuri vaihtamaan, kun ei selkeästi sopinut laumalle, kun Nessien käytös ja turkki meni ihan kummalliseksi. Nyt uudella ruoalla ja öljylisällä ollaan hyvin tuloksin elelty! :)

    Vai että koulutuskin on pielessä... Ei apua, mitä ihmiset jaksavat keksiä parin videon ja kuvien perusteella. Vaikka kuva kertoisi sen tuhat sanaa, niin jo pienen pennun lyhyen elämän kuvailemiseen tarvitaan sitten jo miljoona sanaa. Itse ainakin tykkään testata koirillani erilaisia palkkausmetodeja ja sitten sitä kautta saan tietää, mikä toimii, millä koiralla parhaiten. Vaikkeivat koirani mitenkään erinomaisesti koulutettuja olekaan, niin kyllä mä silti uskallan kokeilla kaikkea uutta. Ei sitä kouluttajan johdonmukaisuutta yhden videon perusteella saa selville. Jatkat vaan samaan malliin, opettelet uusia juttuja ja lopulta ootte oikein toimiva tiimi Appin kanssa!

    Ei vitsit, toi vika oli paras... Ei App minusta vaikuta onnettomalta, vaan iloiselta nuorelta koiralta.

    Tsemppiä sulle ja Appille, kyllä siitä hyvä paimen tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun blogilla on parhaat lukijat :) no joo en kans ymmärrä :D Mitä se kenenkään persettä muutenkaan kutittaa jos makaan Appin kanssa jossai katuojassa lopulta?? :"D Komppailen täysin ruoka ja koulutus asiassa. Onhan se vähän reppanan näkönen mutta silti... Kiitos! :)

      Poista
  11. Ei millän pahalla, mutta mun mielestä aika lailla liijoteltu toi et harva 5,5kk koira osaa nii hyvi temppuja ku App. Mun siskon koira on alle 5kk ja osaa paljon erinlaisia toko juttuja (jossain määrin jopa enemmän). Eikä anonyymeistä kannata välittää, muttei kannata liijotella noita asioita. Mä en ees oo kuullu tosta koira ruoka merkistä. Meillä koirat ei syö mitää moska ruokaa, vaan laadukasta Hauhauta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensinnäkin, mistä sä tiiät mitä kaikkea ja miten App osaa? :D Toisekseen se oli tahallisesti tollane provosoiva lause, vaikka mun tuntemat bc:n pennut ei kyllä tässä iässä oo osannut samoin, mutta paljolti se on ohjaajastakin kiinni. Mulle on ihan sama, mitä tein koirat syö, jos et huomannu syyllistyit just ite ton ruoan dissaamiseen :) Mitä se sulta on pois jos tuo söis vaan pikkukiviä?

      Poista
    2. Anteeksi vähän tyly vastaus, mutta on jotenki jo vähän kypsä tähän postaukseen ja taas tälläseen vänkäämiseen, mikä alko. Sun kommentti oli ihan asiallinen ja mulla ei ollu syytä provosoitua siitä. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)