maanantai 8. lokakuuta 2012

Ne kirotut aloittelijat

Todella raivostuttavaa, kun jotkut aloittelijat luulee tietävänäs ja osaavansa kaiken liittyen hevosiin. Sit ne miettii et "hei vitsit meni mulla hyvin tänään maaral ja sul meni kans ihan ok soleyl". Voi lol ja sit, kun ne ajattelee tulla neuvoon... -.-" "hei harjaus alotetaan päästä ei kaulalta") Come on... Ehkä vois vaikka tajuta en harjasin jo pään mut ei täytyy sitä kyylätä jokasta liikettä. Ja kun ei ees tiiä mitä hikiviila tarkottaa vaan menee sillä sukimaan :D Voi maara parkaa ku tajus et nyt se on meno, kun eräs alottelija lättäs hikiviilan selkään ja rupes "sukimaan"... Joo juttelin puhelimes just mun kamun Katan kanssa tästä ongelmasta. Ja juu olen itsekkin joskus ollut aloittelija ja en vieläkään tiedä kaikkea hevosista enkä tuu koskaan tietääkkään niin kun en mistään muustakaan :)

Mut juu.. Sit viel yleisesti ollu tänään ihan ...... päivä, kun kukaan ei tajuu eikä ymmärrä mua. Ja sit joidenkin on vielä ihan pakko tahallaan ärsyttää ja kiusata... Ja tää jännetupin tulehus on niin .... kipee! Sit kun viel oli yhen pakko puollustaa sen pilakuvaa niin yes mun sormella oli ihanat oltavat! ;) Voi että... Minä ja minun huoleni. Tuli karsee matkakuume islantiin.. :) Toivon varmaan islanninmatkaa synde lahjaks, kun mun on  niin pakko päästä sinne! Mut joo en jatka enään... ;D
en tunne koko tyyppii mut tällästä googlesta ;)

19 kommenttia:

  1. Seuraava bloggaus vois olla "Ne kirotun valittajat". ;)

    VastaaPoista
  2. Totta... siitä ainakin riitäis juttua ;) Jos tarkotat mua niin kyllä, vuodatan ja valitan täällä kaikesta :D

    VastaaPoista
  3. Harmillisesti "valitus" heijastuu myös koulun puolelle, tosin vähän eri tavalla. :)

    VastaaPoista
  4. Sori en tajunnu, minä täällä kyllä valitan ja vuodatan kaikista maailman murheista jos sitä tarkotat, mutta ootko sä joku meidän koulusta? ?)

    VastaaPoista
  5. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Kommentointi on mukavaa ja toivottua mutta tälläinen turhanpäiväinen on kyllä kiellettyä ;)

    VastaaPoista
  7. ++ aiheeseen liittyen kommentit kiitos =)

    VastaaPoista
  8. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  10. +Olisi hyvä opetella noudattamaan tekijäinoikeuslakia, sulle tulee vielä joku päivä sakot luvatta kopioiduista kuvista.

    VastaaPoista
  11. Kymppitonni vetoa, ettei tule tapahtumaan. Poliisia ei paljoo kiinnosta 12-vuotiaitten sivut ja sinä päivänä, kun ne sakot ois tulossa, niin tää sivu ois ollu poistettu jo kauan aikaa. Voisit itsekin edes asiallisemmin kirjoittaa, etkä vain kehuskella taidoillasi. Huomaa, että tässä kirjoituksessa puhuttiin hevosista eikä koirista. En päässyt lukemaan kommentteja kun oli ilmeisesti poistettu, vaan en ihmettele jos ei saa selvää noin sekavasta ja asiattomasta kielenkäytöstä. Mee muualle kehuskeleen juuri opeteltuja haukkumasanojas, jotka voit jättää omaan tietoosi :). Kiitos!

    E. U.

    VastaaPoista
  12. Ainakin tässä kohtaa viittaat taitoihisi "mulla on ollu koiria niin kauan kun oon eläny, oon hoitanu tuttujen koiria ja..".
    En tiiä mikä on luoksarihomman nimi, mutta jos halutaan tivata tietoa vaikka koirasta, sen iästä ym. niin en näe siinä itse mitään väärää. Onhan se varmaan eri asia kuin ihminen.
    Jos joku haluaa neuvoa toisia niin sehän on ihan hyvä, eikä tartte torjua sitä apua tyyliin "12v teini mee muualle pätee". Voisit edelleen asiallisesti kertoa, tyyliin "kyllä, pennun on hyvä myös olla..". Riittävän kauan asiallisesti vastannut voisi sitten vasta jatkossakin asiallisesti eikä heittäytyä sille synkemmälle, epäasiallisemmalle puolelle.
    Tekijänoikeuslaista; poliisia ei kiinnosta edes Internetissä pyörivät piraattiradiot, joten varmaan vähemmän kiinnostaa onko tämä kuva kopioitu Googlesta ym. Tekijänoikeuslakikin on niin monimutkainen, kun sen kuvan omistaja itse voi päättää saako sitä vapaasti levittää, levittää niin että mainitsee tekijän nimen, lähteen ym.
    Kolmas kappaleesi. Aika törkeätä vaan sanoa "ei kuulu sulle, mee pois, mee muualle, älä lue mun blogii, tyhmä, et tiiä yhtään mitää", tai jotain muuta sellaista. En näe muuten missään sivulla mainintaa "kokeneesta" koiraihmisestä, tuskin ideaasi edes ymmäretäänkään kun sorrat vaan yhtä ihmistä noin kiivaasti.
    Ota huomioon se että puhut itseäs nuoremman kanssa. Varsinkin tossa ikäluokassa, kun asiat saattavat olla toisten kehityksessä paljon eri lailla. Älä siis tahallaan kiusaa tai loukkaa ketään, mieti nyt miltä sinusta olis tuntunut näin 12-vuotiaana.

    E. U.

    VastaaPoista
  13. Jenny... On tosi ikävä jos oot saanu musta tollasen kuvan, koska en ainakaan ite pidä itteäni sellasena :( Mut juu mun mielestä toi menee jo ikärasistin puolelle... Onhan meilläkin ollu aina koira, mutta en mä omasta mielestäni sillä kehuskele... Mainitsen korkeintaan. Ja jos et haluu et mä kommaan niin voihan sitä ystävällisestikkin sanoa, vaikka että: "hei ois kiva jos et kommais, kun mun aika ei riitä kaikkeen". jne... Mutta ei, en mä tiätenkään voi päättää mitä sä teet ja miten sä elät ja puhut/kirjotat, mutta se oli vaan vinkki. Ja enköhän mä saa kirjottaa mun blogissa ihan mitä mä haluan?! Ei se oo sun ongelmas jos mä tykkään hevosista ja ratsastan. Ihan samalla tavalla mä tykkään koirista ja touhuan niiden kanssa... ++ minkä takia sä luulet et mä kopsaan wikipediasta ohjeita? Korkeintaan tarkistan tietoja/etsin tietoja jos en tiiä jostain... Kyllä mulla on parempiakin tietolähteitä -.- Ja sitä paitsi sitähän varten wikipedia on että siletä voi hakea tietoa! Ei kaikki välttämättä synny koira perheeseen, jossa vanhemmat ja kaverit osaavat vastata kaikkiin mahdollisiin koirakysymyksiin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla, että tässä on tosiaan muutama väärinkäsitys. Otan mielelläni ehdotuksia ja kysymyksiä vastaan mutta olet jo useampaan otteeseen kommannut tosi ylimieliseen sävyyn. Ja voi olla aaltopituudet iän takia vähä eri :D ja anteeksi että ilmaisin asian noin, mutta varmaan ymmärsit pointin. Mun blogissa on nyt viekku, jonne voit laittaa kysymyksiä ja ehdotuksia :) pystyn sinne vastailee järkevämmin. Mulla vaan alko keittään ku kyselit vähä siihen sävyy etten osaa mtn :D mut en tarkota et osaisin kaiken :p asia ok? Pyydän anteeksi, etten ilmaissut asiallisesti. Mutta jatkossa viekkuun voit laittaa

      Poista
  14. Niin juu, jäi muuten kiinnostamaan oikeasti tuo pennunhankintasi :) Saanko s-postisi tmv? Ihan positiivisessa mielessä laittaisin pari kysymystä ja linkitän muutaman sivun ;) ja edelleen kyssät ja ehdotukset sulta tervetulleita, mutta laita ne vieraskirjaan :)

    VastaaPoista
  15. Eihän tässä mit... Muutama muukin on kyllä saanut musta väärän kuvan joten et oo ainut ja mä pyydän kans anteekas jos oon häirinny sua turhanpäiväsillä asioilla ja juu laitan mun s-postin sulle,vaikka hurttateamin s-postiin?

    VastaaPoista
  16. Kirosanat vaihtuivat nopeasti hymyksi. Näin sitä pitääkin, bravo!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)